Pálí mě dobré bydlo

10. květen 2017 | 08.56 |
› 

 Člověk je svině nevděčná, teda chvilku je vděčná, ale pak si začne všímat, kde je tráva zase o něco zelenější a začne si zase stěžovat. Vidím to i na těch našich pilotech, jak jsou nejdřív nadšení, že mají práci a pak postupně jsou línější a línější a čím dál tím víc oprsklí. A přitom venku je tolik jiných pilotů, co by za jejich práci dali život. Aspoň na chvilku. No a já jsem taky nevděčná. Sice mám teď dvoujnásobnou výplatu než Pilot a měla bych být sakra spokojená, jenže si také všímám. Že dispečeři pozemní dopravy mají ještě o 20 tisíc dolarů ročně víc. Proboha a za co? Copak oni musejí vyrábět letové plány, dávat si velkýho majzla na počasí a aby jim nedošla nafta, než dojedou do cíle? Musejí snad mít kouzelnické schopnosti v rozpisování služeb, protože mají více práce než řidičů? Oni přece nemůžou mít nedostatek řidičů, nebo jo? Přece když jim nějakej odpadne, získat nového musí být otázka dnů a ne měsíců. Od kdy je silniční doprava větší věda než ta letecká? Normálně nás okrádají! :D

A k tomu si připočtěte ty zhýčkaný piloty. Včera mě tak vytočili, že se mi dneska ani nechce do práce. Se nás kapitán zeptal, jestli prej dneska v Christchurch funguje ILS. Si přečti Notams, debile! Teda jsem to řekla slušně, žejo. No a on začal být nepříjemnej, jestli my to jako nečteme. Tak jasně, že čteme. Zjišťujeme, jestli náhodou není nějaká přistávací dráha zavřená či zkrácená. Ale jakým způsobem budou oni přistávat, mě fakt nezajímá. Každej pilot si má sám přečíst počasí a notams, je to náplň jejich práce. My tam nejsme od toho, abychom jim dávali výcuc. No nicméně oni prndat nepřestali. Že na co tam teda jsme? Že by si ten plán mohli rovnou tisknout sami. Týjo, to je nápad, já bych to chtěla vidět! Taky si klidně sami udělejte papíry k nákladu, abyste měli letadlo v rovnováze, sami si udělejte rozpisy služeb a sami sdělujte zákazníkům, kolik se dneska toho nákladu tam vejde, a po letu zadejte všechno do počítače a znovu pošlete zákazníkovi. Každej pěkně přijde tři hodiny před odletem a bude dělat papíry, jo? :D Jo a nezapomeňte, že za to dělání papírů dostanete mnohem nižší mzdu, než za to lítání.

Pak se nás ještě ptali za letu na rádiu, jaký je aktuální počasí v Christchurch, protože to tam bylo dost špatný a nevěděli jsme, jestli vůbec přistanou. Takže ten první chtěl přečíst METAR a pak volal druhej, ať mu přečteme ATIS. Když jsme přečetli ATIS, znovu promluvil pán, co chtěl METAR, že jemu jsme nedali čísla RVR a že příště, až se nás zase zeptá na počasí (METAR), tak ať mu laskavě sdělíme i RVR a ne že se na to zase vyserem. Chápete, on chce METAR a pak se rozčiluje, že jsme mu nepřečetli ATIS. :D Ještě kvůli tomu po letu i volal a nadával kolegovi. Kolega mu řekl, že stačilo říct, že chce ATIS, na to on, že to neví, že to je v ATIS, on má na to aplikaci a ta mu řekne všechno. No, tak proč volá nás, když má tu aplikaci?? :D

Je mi úplně jasný, že si budou stěžovat. No, já mám toho jejich chování plný zuby. Takovýmu náklaďáku by bylo jedno, jestli prší a je mlha. A ještě bych dostala o dvacet tisíc víc!

Asi si dodělám ty instruktorský zkoušky. Sice spadnu na stejnej plat jako Pilot, což se mi zdá jako dost velkej krok zpátky, ale zase nadruhou stranu by mě to třeba mohlo bavit. Vždycky jsem chtěla být učitelkou, ale peďák už teď asi nevychodím.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře